DOPRAVA ZDARMA PŘI NÁKUPU NAD 1299 Kč. SLEVA 3% NA CELÝ NÁKUP S KUPÓNEM "EXTRA3".

Reklamační řád

Reklamační řád SmartStores s. r. o.

1 Všeobecná ustanovení

1.1 Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího SmartStores s. r. o., se sídlem Pri Pošte 1257/25 040 17 Košice - městská část Barca, IČO: 56888058, DIČ: 2122481746, zapsané v Obchodním rejstříku Slovenské republiky, Obchodní rejstřík Okresního soudu Žilina, oddíl: Sro, vložka č. 87347/L. Reklamační řád popisuje postup, jak postupovat při reklamaci zboží od prodávajícího.

1.2 Všechny smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím jsou uzavřeny v souladu s právním řádem Slovenské republiky. V případě, že je smluvní stranou spotřebitel, řídí se právní vztahy, neupravené těmito obchodními podmínkami, zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, v platném znění / dále jako „Občanský zákoník“ /, zákonem č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochraně spotřebitele, v platném znění a zákonem č. 102/2014 Z.z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího v platném znění. V případě, že je smluvní stranou kupující, který není spotřebitelem, tj. je podnikatelem, řídí se právní vztahy, neupravené těmito obchodními podmínkami, zákonem č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník / dále jako „Obchodní zákoník“ /, v platném znění.

1.3 Kupujícím může být podnikatel nebo spotřebitel, který je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před samotným objednáním/koupením zboží. Uzavřením kupní smlouvy – převzetím zboží od prodávajícího souhlasí s uvedeným Reklamačním řádem. Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP (všeobecnými obchodními podmínkami), pokud Reklamační řád pojem nedefinuje jinak, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP.


 

2 Lhůta pro uplatnění reklamace

2.1 Za doklad se považuje faktura/pokladní doklad/záruční list se zákonem uvedenými všemi náležitostmi pro uplatnění záruky. Je-li to potřeba, prodávající v záručním listě vysvětlí obsah záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob možnosti uplatnění reklamace.

2.2 Záruční doba začíná plynout dnem, kdy kupující zboží převezme od prodávajícího. Převzetím zboží kupujícím, který je podnikatel, je okamžik předání zboží prodávajícím, resp. okamžik předání zboží prvnímu přepravci k přepravě. Kupující je povinen dodané zboží zkontrolovat bez zbytečného odkladu po dodání a bezodkladně informovat prodávajícího o zjištěných vadách. Kupující má právo uplatnit si u prodávajícího nároky z vad zboží jen na zboží, které vykazuje vady, které:

  • existovaly v době dodání zboží kupujícímu,

  • na zboží se vztahuje záruka,

  • zboží bylo zakoupeno u prodávajícího. Všechny reklamace si musí kupující uplatnit nejpozději do konce záruční doby. Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebyly uplatněny v záruční době.

2.3 Záruční doba je:

  • u nového zboží 24 měsíců, pokud nestanoví zvláštní právní předpis lhůtu delší,

  • u zánovního zboží 12 měsíců (pod pojmem zánovní zboží se rozumí použité zboží, které následně prošlo kontrolou našich odborníků),

  • u použitého zboží 12 měsíců (pod pojmem použité zboží se rozumí zboží, které je použité či opravované bez vady našimi odborníky/kontrolou). Když je kupujícím spotřebitel, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí zákonem č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník a zákonem č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele, oba zákony v platném a účinném znění, s přihlédnutím k upřesněním v tomto Reklamačním řádu. U prodloužené lhůty se reklamace řídí výhradně tímto Reklamačním řádem.


 

3 Záruční podmínky

3.1 Kontrola zboží při převzetí Pokud je kupující podnikatel, je povinen zkontrolovat spolu s dopravcem stav své zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s logem firmy, poškození krabice ...) podle přiložené přepravní listiny. Kupující je oprávněn odmítnout přijmout zásilku, která není shodná s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je například neúplná, porušené pásky s firemním logem nebo jinak poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutné okamžitě ohlásit e-mailem na adresu: info@smartstores.cz, nebo telefonicky na tel. číslo: + 421 904 211 125. Kupující je povinen u poškozené zásilky sepsat s přepravcem škodový protokol a tento zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou prodávajícímu.

3.2 Uplatnění reklamace Místem pro uplatnění reklamace je SmartStores s. r. o., se sídlem Pri pošte 25, 040 17 Košice. Pokud je kupujícím spotřebitel, může zboží reklamovat na jakékoli prodejně kupujícího. Kupující může vadné zboží k reklamaci zaslat přepravní službou nebo přepravní společností na adresu provozovny prodávajícího, ne na poštu. Reklamované zboží musí být řádně zabezpečeno, aby nedošlo v průběhu k jeho poškození a musí být viditelně označeno pojmem „REKLAMACE“ a také musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), přiloženou kopii nákupního dokladu, podrobný popis vady na zařízení (zboží) a uvede důvod uplatnění reklamace. Zákazník uvede v oznámení o reklamaci své osobní údaje (jméno, příjmení, tel. kontakt i e-mail). Bez výše uvedených informací a podmínek je nemožné identifikovat původ a chyby zboží. Kupující odesláním objednávky potvrzuje, že si Reklamační řád přečetl, v celém rozsahu s ním souhlasí, a zároveň potvrzuje, že byl obeznámen s podmínkami a způsobem reklamace zboží. Prodávající vyřídí reklamaci kupujícímu od doručení potřebných informací, nejpozději do 30 pracovních dnů ode dne doručení oznámení o reklamaci. Prodávající při schválené reklamaci může poškozené zboží vyměnit za zboží bez poškození, nebo vrátit kupujícímu peníze za zboží a poskytnout slevu v hodnotě koupeného zboží.


 

4 Omezení

Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky a sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace. Nedílnou součástí produktu jsou ochranné pečeti, informativní nálepky a sériové číslo, které nijak neomezují zákazníka při používání zboží v plném rozsahu.

Záruka se nevztahuje na poškození, které vzniklo:

  • elektrickým přepětím (spálené součástky, spoje),

  • mechanickým poškozením zboží,

  • pokud bylo zboží poškozeno nebo jeho část byla poškozena počítačovým virem a podobně,

  • zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,

  • při chybně provedeném upgrade softwaru,

  • neodbornou instalací, zacházením, zanedbáním péče o zboží nebo obsluhou,

  • použitím nesprávného nebo chybného programového vybavení,

  • provedením nekvalifikovaného zásahu nebo změnou parametrů,

  • zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci,

  • zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbáním), použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu,

  • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí a chemickými/mechanickými vlivy prostředí.


 

5 Testování chyby

Zboží zaslané k reklamaci bude testováno pouze na chyby, které uvedl kupující v oznámení o reklamaci. Pokud technici zjistí, že příčinou problému není reklamovaný výrobek (například mobilní telefon), ale neoprávněná instalace softwaru (operační systém, antivirový program), pokud byla data poškozena nekorektním chováním některé aplikace (např. hry, viry) nedodané prodávajícím, nebo pokud data poškodil kupující, nebo třetí osoba, bude reklamace zamítnuta. Kupující se vystavuje riziku zamítnutí reklamace v případě, pokud je produkt nebo součást produktu/zboží znečištěna.

Prodávající doporučuje při předávání zařízení provést zálohu dat, prodávající neodpovídá za ztrátu, poškození nebo zneužití dat, které jsou uloženy na zařízení.

Pokud je na zařízení aktivována služba zabezpečení proti krádeži, je kupující povinen tuto službu deaktivovat před uplatněním reklamace (Apple Find my iPhone, a podobně). Kupující je rovněž povinen před uplatněním reklamace odstranit všechna hesla či gesta, které zabezpečují zařízení. V případě, pokud není služba na hesla - gesta deaktivovaná, nemusí být provedena oprava či diagnostika zařízení.


 

6 Způsob vyřízení reklamace

Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace. O vyřízení reklamace je zákazník informován prostřednictvím e-mailem (na e-mailovou adresu uvedenou v reklamačním oznámení), nebo formou SMS-zprávy (na telefonní číslo uvedené v reklamačním oznámení). Zákazník si způsob oznámení o vyřízení reklamace vybere sám v reklamačním oznámení.

6.1 Je-li kupujícím spotřebitel Pokud jde o vadu, kterou je možné odstranit, má spotřebitel (kupující) právo na bezplatné, řádné a bezodkladné odstranění vady, pokud to není nepřiměřené. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady (§ 622 odst. 2 Občanského zákoníku), nebo kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má nárok na výměnu zboží (vrácení peněz) tehdy, pokud jde o odstranitelnou vadu, ale kupující nemůže kvůli většímu počtu vad produkt řádně užívat (§ 623 odst. 1 Občanského zákoníku). Za větší počet vad se považují současně nejméně tři různé odstranitelné vady, přičemž každá z nich brání v řádném užívání. Pokud prodávající neodstraní vadu do 30 dnů od přijetí reklamace od kupujícího, kupující má právo na výměnu zboží nebo vrácení peněz (§ 18 odst. 4 Zákona o ochraně spotřebitele). V případě slevy není možné později reklamovat zboží pro vadu, za kterou byla sleva poskytnuta. Volbu způsobu vyřízení reklamace provede kupující. Prodávající na nevhodnost volby navrhne vhodný způsob. Pokud kupující/spotřebitel nezvolí způsob vyřízení reklamace prodávajícím poskytnuté přiměřené lhůtě, zvolí způsob prodávající. Pokud si spotřebitel/kupující uplatnil reklamaci během prvních 12 měsíců od koupě, prodávající ji může zamítnout jen na základě odborného posouzení. Pokud prodávající zamítne reklamaci po 12 měsících od koupě, je povinen na dokladu o vyřízení uvést, komu může kupující zaslat výrobek na odborné posouzení. Všechny vynaložené náklady spojené s odborným posouzením nese prodávající, který je povinen je spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace. Pokud byla reklamace zboží v zákonné – záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne záruční doba plynout znovu od data vyřízení reklamace. Prodávající vydá kupujícímu spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to e-mailem bezprostředně od přijetí reklamace, potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.

6.2 Je-li kupující podnikatel Pokud je kupujícím podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů od uplatnění reklamace. O této skutečnosti bude kupující informován prostřednictvím e-mailem (na e-mailovou adresu uvedenou v reklamačním oznámení), nebo formou SMS-zprávy (na telefonní číslo uvedené v reklamačním oznámení). Zákazník si způsob oznámení o vyřízení reklamace vybere sám v reklamačním oznámení. Pokud jde o vadu, kterou je možné odstranit, bude zboží opraveno. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má spotřebitel (kupující) právo na bezplatné, řádné a bezodkladné odstranění vady, pokud to není nepřiměřené. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady (§ 622 odst. 2 Občanského zákoníku), nebo kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud byla reklamace zboží v zákonné – záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne záruční doba plynout znovu od data vyřízení reklamace. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejich částí) způsobené používáním. Kratší životnost výrobku tedy nelze považovat za vadu a nedá se ani reklamovat.


 

7 Závěrečné ustanovení

7.1 Prodávající si vyhrazuje právo na změnu tohoto Reklamačního řádu. Povinnost písemného oznámení změny v tomto Reklamačním řádu je splněna umístěním na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.

7.2 Tento Reklamační řád nabývá účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy, kupující zasláním objednávky potvrzuje, že si přečetl a souhlasí s Reklamačním řádem.

7.3 Tento Reklamační řád se vztahuje na každou uzavřenou kupní smlouvu mezi prodávajícím a kupujícím.

7.4 Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 08.08.2018. Tento Reklamační řád je k dispozici v sídle prodávajícího, nebo jako součást Všeobecných obchodních podmínek veřejně dostupných na www.smartstores.cz.